dinsdag 6 januari 2015

Kian 1 maand oud

Het is vandaag Dinsdag 6 januari en Kian is alweer 1 maand oud.



Weet nog als de dag van gister dat ik hem in mijn armen kreeg op 6 december. Afgelopen maand is er veel gebeurt. Kian groeit erg goed bij de geboorte nog 45 cm en ondertussen alweer 49 cm en is ook al flink aangekomen 24 december woog hij 3408 gram. Bij de geboorte was hij 3220 gram. Borstvoeding verloopt ook goed om de 3 uur komt Kian voor een voeding en nachts komt hij om de 4 a 5 uur.
Het begon allemaal na een nachtje slapen in het ziekenhuis. Rond de klok van 10 kwamen mijn ouders ons halen. Eenmaal was het even bijkomen en toen kraamhulp bellen die stond om 12 uur voor de deur. Ook meteen visite de opa en oma's, tante,s van kian kwamen langs. 
Helaas had ik problemen met borstvoeding maar dit is goed opgelost(blog hierover volgt).


Week 1;
Eerste nacht thuis was drama, Kian wou maar 1 ding bij ons liggen. Na overleg de volgende dag met kraamhulp(kraamvogel) is het daarna super gegaan met slapen. We hebben hem toen in de wagenbak gelegd en dit vond Kian fijn en veilig.
Deze week vloog voorbij, zusje zorgde voor de kerstboom terwijl ik mijn rust pakte. De week stond in het teken van hielprik,hoortest en kian moest geprikt worden op geel zien en dit was zo zielig allemaal. Ook ging hij lekker in bad wat een ervaring voor zowel ik als papa kian genoot hier erg van. En op zaterdag 12-12 ging de kraamhulp weg,even wennen maar wel fijn nu kom alles weer op onze manier gaan. 

Week 2;
Deze week waren wij beide jarig, ja december is een drukke maand ons gezin is allemaal jarig in december. We hebben het niet gevierd wel taart gegeten en wat bezoek gehad, maar dit was ook meer kraambezoek.
Ben ook deze week voor het eerst even tussen de voedingen door met mijn moeder even wezen winkelen zonder kind, Dit was gek maar Kian bleef bij papa en die vertrouw ik natuurlijk helemaal.

Week 3;
Deze week was het kerst, onze eerste kerst met zijn drieeen. Kerstavond gezellig met mijn familie gevierd met cadeaus onder de boom en lekker lopend buffet. Eerste kerstdag gingen even langs mijn schoonfamilie en zouden geen cadeaus doen dit jaar maar er lagen toch wat cadeaus onder de boom.
In de avond lekker met het gezin thuis gezeten en film gekeken.
Tweede kerstdag hadden we een rustige ochtend want in de avond gingen we gourmetten bij mijn neef en zijn gezin. Ook zijn mijn collega's langs geweest met twee manden vol met cadeaus, we waren erg verwend door alle ouders en collega's.

Week 4;
Op zondag gezellig met zijn allen wezen eten bij mijn ouders. En kian was daar voor het eerst en heeft daar lekker in de box gelegen.
Op maandag 29ste ben ik lekker wezen wandelen door het park hier in de buurt, het zonnetje scheen en het was heerlijk. Oud en nieuw hebben we thuis gevierd met ons drieeen. Om iets voor 12 kwam Kian voor zijn voeding en eenmaal toen we daar klaar mee waren was het 2015. Hij is met zijn papa bij het raam gaan kijken naar het vuurwerk. 1 Januari gingen we nieuwjaar wensen bij mijn opa en oma en iedereen van mijn kant van de familie was daar gezellig de hele middag. 
Op zaterdag met mijn moeder en Kian op pad geweest en even gekeken bij het huis van mijn zusje en haar vriend want die hebben in december een huis gekocht. Daar word nu dus flink geklust. 
 Op maandag 5 januari zijn we naar de bank gegaan en daar hebben we een regenboogspaarrekening geopend voor Kian. Hier kregen we een erg leuk pakket als cadeau, hierover volgt snel een blog.



Terug kijkend op zijn eerste maand in ons leven hebben we veel gedaan en is hij al erg veel gegroeid. Wat kan alles toch snel gaan, iedereen zegt genieten nou dat moet je zeker doen de tijd gaat zo snel voorbij. Ben erg blij dat ik nu een kleine man in ons leven hebt en zal hem voor geen goud willen missen. En hoe was jou eerste maand als moeder?


xx
Amanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten